fbpx

Zastanawiasz się, w jaki sposób skutecznie podnieść widoczność swojej strony w wyszukiwarce Google?

Koniecznie sprawdź podstawy! Oto 8 zasad, o których musisz wiedzieć.

Zanim zabierzesz się do intensywnej pracy, musisz pamiętać, że pozycjonowanie stron www zależy bezpośrednio od algorytmów wyszukiwarki Google, która z kolei warunkuje swoje wyniki na podstawie ponad 200 różnych czynników rankingowych. Jako osoba początkująca musisz zachować umiar i pamiętać, że pozycjonowanie to proces długotrwały, a pierwsze wartościowe efekty mogą pojawić się nawet po pół roku. W tym materiale skupimy się na atrakcyjności i pozycjonowaniu bloga oraz warunkujących jego atrakcyjność atrybutach.

Merytoryka

Wartościowa treść wysokiej jakości, która zaciekawi czytelnika to chyba podstawa, na której temat nie trzeba się długo rozwodzić. Stworzenie unikalnego contentu to krok, bez którego strona nie może funkcjonować, a tym bardziej nie może się pozycjonować. Do podniesienia atrakcyjności witryny w wyszukiwarce Google konieczne jest zaciekawienie odbiorcy, zaangażowanie go w akcję jak dla przykładu kliknięcie w link z odnośnikiem znajdujący się w treści posta oraz przyjazny UX.

Czytelność strony

Kiedy już stworzysz swój unikalny i merytorycznie wartościowy content pamiętaj, że sama publikacja nowej treści to za mało. Już na etapie dodawania tekstu, ważne jest, by zadbać o kilka aspektów, które zdecydowanie podniosą atrakcyjność witryny nie tylko ze względów estetycznych, ale i technicznych.
  • Struktura - pamiętaj o budowie H1(tytuł), H2(śródtytuł/nagłówek), H3(treści dodatkowo rozwijające).
  • Stylistyka - czytelny i przejrzysty font(czcionka), pozbawiony niepotrzebnych udziwnień, a także zadbanie o odpowiednią jego wielkość zapewni łatwy i przyjemny dla czytelnika odbiór treści. Podczas wprowadzania kosmetyki w tekst warto również pamiętać o zwracaniu uwagi czytelnika na ważniejsze treści poprzez pogrubienia, kursywę oraz linkowanie treści.

Tytuł strony i jej opis

Title

Właśnie tytuł strony jest jednym z najistotniejszych elementów przy optymalizacji witryny www i SEO. Dobrze skonfigurowany powinien zawierać:

  • unikalne treści
  • nisko konkurencyjne frazy, zorientowane na konkretne branże, posiadające wyrazy pokrewne lub bliskoznaczne od fraz bardziej konkurencyjnych, co zapewnii wysoką widoczność
  • krótką i opisową strukturę
  • informacje mówiące o tym, co znajduje się na stronie

Meta Description

Opis z jakim będzie kojarzona witryna www w wynikach wyszukiwarki Google. Przy tworzeniu odpowiedniego meta description warto pamiętać o:

  • treściach unikalnych
  • frazach jasno informujących o tematyce i treści strony www
  • odpowiedniej długości (do 150 znaków ze spacją)
  • zachowaniu umiaru przy stosowaniu słów kluczowych
  • używaniu treści reklamowych i CTA(ang. call to action)

Przyjazne URLe

Adresy stron internetowych, czyli SEO friendly URL cechuje przejrzystość. Ich jakość może wynikać z dwóch czynników, łatwości zapamiętania przez internautę oraz możliwości opisu dla wyszukiwarki. Podczas tworzenia adresu, trzeba mieć na uwadze:
  • Wyodrębnianie słów kluczowych, które stanowią istotę treści na blogu
  • Używanie słów kluczowych w tytułach wpisów
  • Odpowiednia długość (do 70 znaków ze spacją)

Słowa kluczowe

Chyba najbardziej oczywisty warunek, jaki przychodzi do głowy, gdy myślimy o pozycjonowaniu. Dobór odpowiednich słów, fraz kluczowych nie tylko zadba o kojarzenie bloga z odpowiednią tematyką, ale również ułatwi potencjalnemu odbiorcy odnalezienie twojej strony. Aby witryna była wysoko widoczna, poza słowami kluczowymi ważne jest, by zadbać o interesujące i wartościowe treści, dopiero wtedy frazy SEO wplecione w treść mogą zapewnić Ci wysokie pozycje. Słowa kluczowe możemy podzielić na:
  • Wysoko konkurencyjne - są to najczęściej krótkie frazy, pod którymi często pozycjonuje się również konkurencja.
  • Nisko konkurencyjne - często występują w postaci dłuższych słów kluczowych tzm. Long Tail’s. Na pierwsze efekty pozycjonowania pod takimi hasłami trzeba czekać stosunkowo krócej i trafiają do klientów bardziej świadomych.

Grafiki

Temat zdjęć, a właściwie ich wielkości i opisu jest często i niesłusznie bagatelizowany. Zbyt duże formaty mogą bardzo spowolnić stronę, a zbyt małe mogą stać się nieczytelne dla odbiorcy. Wśród istotnych kryteriów, które powinniśmy mieć na uwadze podczas dodawania zdjęć, czy grafik są:
  • Nazwa pliku - najprostsza zasada mówi o dobieraniu jej pod odpowiedni content. Dzięki temu wyszukiwarka uwzględni użyte słowa kluczowe w swoich wynikach
  • Tytuł zdjęcia - mimo iż nie jest elementem obowiązkowym, zdecydowanie ułatwia rozróżnienie plików na stronie i może stanowić dodatkowe miejsce z opisem
  • Atrybut alt - widoczny jedynie dla narzędzi do audiodeskrypcji i wyszukiwarki Google. Stworzony z myślą o osobach niewidomych, a za jego odpowiednie działanie odpowiada dobrze stworzony atrybut alt, który możliwie najdokładniej opisuje zdjęcie

Wtyczki

Istotne narzędzia, jeśli decydujesz się na prowadzenie bloga. Wspomaga optymalizację wpisów, weryfikację duplikatów treści, pozwala na podgląd strony w wyszukiwarce oraz wspomaga moderowanie techniczne.

Linki, polecenia i regularność

Promocja swojej treści poprzez współpracę partnerską z innymi blogami o podobnej tematyce, czy influencerami, którzy linkują publikowane na twoim blogu treści to jedne z najpopularniejszych rodzajów popularyzowania strony. Taka forma pozwala na dotarcie do szerszego grona odbiorców, a co więcej do odbiorców faktycznie zainteresowanych tworzoną przez ciebie tematyką. By skutecznie promować swojego bloga, czy witrynę warto wykorzystać wszystkie kanały ułatwiające jego reklamę takie jak media społecznościowe, bazy mailingowe, czy nawet znajomych, jednak nawet najlepsza promocja nie przyniesie wymiernych efektów, jeśli nie zadbamy o ciekawy content i systematyczność. Regularna publikacja to podstawa, która sprawi, że czytelnicy będą do ciebie wracać. Jeśli nie zadbasz o to, by treści pojawiały się na blogu w miarę równych odstępach, możesz sprawić, że poirytowani brakiem nowych treści czytelnicy nie tylko przestaną do ciebie często zaglądać, ale i zapomną o blogu całkowicie.

Inne posty...

sprawdź, może znajdziesz coś przydatnego dla siebie 🙂