Dlaczego pozycjonowanie jest ważne w każdej firmie – o pozycjonowaniu słów kilka.

Słyszałeś o pozycjonowaniu, ale nie do końca wiesz co to oznacza, ani dlaczego Twoja firma tego potrzebuje, wyjaśnię to w tym wpisie w kilku punktach.
Chciałbym zaznaczyć, że piszę ten artykuł z własnego doświadczenia, dlatego znajdują się w nim moje przemyślenia o tym jak działa pozycjonowanie.
Przede wszystkim skupię się na tym dlaczego każda firma chcąca zaistnieć w internecie powinna się tym zagadnieniem zainteresować.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to usługa mająca na celu zwiększenie wartości Twojej witryny (strony internetowej) w wyszukiwarkach jak np. Google.
Przykładowo – Twoja firma zajmuje się sprzedażą kosmetyków dla salonów fryzjerskich.
Jednak po wpisaniu w wyszukiwarkę “kosmetyki fryzjerskie” nie odnajduje Twojej witryny lub witryna wyświetla się na dalszych stronach wyszukiwarki.
Szansa na trafienie potencjalnego klienta w sieci maleje lub jej w ogóle nie ma.
By Twoja strona internetowa miała wartość dla Ciebie powinna być nie tylko Twoją wizytówką, powinna generować ruch od potencjalnie zainteresowanych osób na Twoje produkty.
W jaki sposób klient ma się dowiedzieć, że sprzedajesz taki produkt jeśli Twoja firma nie widnieje w sieci? Proste, prawda?
Jest to tak samo ważne prowadząc biznes lokalny jak i sklep internetowy.
Pozycjonowanie to nic innego jak szansa na pozyskanie przez Ciebie nowych klientów.

Identyfikacja firmy w sieci.

Wyjaśniłem już powyżej co to jest pozycjonowanie i dlaczego jest przydatne, tym razem skupimy się na tym w jaki sposób nasza firma działa by podnieść ocenę Twojej strony internetowej w indeksie wyszukiwarki.

Kluczem do skuteczności jest praca nad stroną, a tylko dobra firma oferuje pracę nas stroną ręcznie przez przydzielonego specjalistę.

 

Efektywne pozycjonowanie

Sam przeglądając internet w poszukiwaniu nowego produktu czy usługi nigdy nie zaglądam dalej niż na drugą stronę i większość użytkowników też tak robi, dlatego o efektywnym pozycjonowaniu mówimy dopiero gdy Twoja witryna jest w TOP20 czyli w pierwszej dwudziestce wyszukiwanych słów powiązanych z Twoją witryną, a najbardziej efektywne wyniki to oczywiście te na pierwszej stronie.

Konkurencja, a pozycjonowanie

Możesz mieć ugruntowaną pozycje na rynku lecz pamiętaj, konkurencja nie śpi! Coraz więcej firm pozycjonuje swoją stronę internetową, jeśli Ty tego nie robisz to zostajesz w tyle.
Znaczy to, że klientowi będzie z czasem coraz to trudniej odnaleźć Twój produkt czy usługi w sieci.

Dlatego przede wszystkim jeśli zastanawiasz się nad pozycjonowanie to zacznij od sprawdzenia widoczności firmy w sieci. Najlepiej zrób to w kilku prostych krokach krokach:

1. Skoro wiesz czym zajmuje się Twoja firma to powinieneś spisać sobie potencjalne frazy, które pomogły by Ci znaleźć klientów.
Wytłumaczę to nawet prościej. Zastanów się co mógłby wpisać w wyszukiwarkę klient by odnaleźć asortyment/usługi Twojej firmy.

2. Jeśli widniejesz na pierwszych stronach wyszukiwania nie masz się czym martwić, ważne tylko byś monitorował co kwartał pozycje w internecie.
Jeśli spadną poniżej TOP 10 to wtedy warto zastanowić się nad usługa pozycjonowania tak by nie zostać w tyle za konkurencją.

3. Jeśli nie widniejesz na pierwszej stronie, a nawet na drugiej w wynikach wyszukiwania nie masz szans na pozyskanie klienta z sieci! Dlatego ważne jest by właśnie wtedy zacząć działać!

Kiedy widać efekt SEO

Jak sprawdzić czy firma która zajmuje się u pozycjonowaniem Twojej strony nie oszukuje i pilnuje swoich obowiązków?

Dobra firma podchodzi do tematu SEO odpowiedzialnie, wyznaczony specjalista wysyła co miesiąc raport na którym można sprawdzić czy słowa kluczowe, które zostały ustalone na pewno zyskują na wartości w wynikach wyszukiwania.

Na rynku SEO konkurencja jest ogromna, dlatego a dużo opinii w internecie jest takich, że firmy zajmujące się pozycjonowaniem biorą pieniądze za pracę, której nie wykonują.

Pamiętaj: jako klientowi należy Ci się comiesięczny raport!

Leave a Reply